En av dom flera saker som jag tänker på när jag ska skriva inlägg är min meningsbyggnad och annat liknande, och alla dom förväntningar som alltid kommer i och med att jag skriver på en blogg.

Det finns en slags akademisk norm, eller vad jag en nu skulle kalla det, när det gäller bloggar och inläggen som skrivs i dom, relaterat till dom som skriver på bloggen och dom som kommenterar. Detsamma gäller också internet forum och andra liknande ställen. Dom som inte skriver lika ”bra”, delvis någon som stavar fel, särskriver ord, har inte så genomtänkt meningsbyggnad, etc – ses det mer ner på. Och för en hel del så verkar det verkligen vara något som dom stör sig något så oerhört på, och det känns tråkigt och ledsamt. Alla är inte lika bra på exempelvis meningsbyggnad, eller vad det nu är, och mer förståelse för det tycker jag borde finnas. För det blir stressfyllt och nära ångestladdat att skriva när en märker hur utbrett detta tänkande är på internet.

